24 juni 2012

Tage Andersen Gunillaberg

 Ja , sitter här och tittar på regnet , precis hemkommen efter att ha suttit i en av alla dessa bilar som ringlat fram på våra vägar idag och nu sitter jag och kliar frenetiskt på alla knott bett jag fått ...midsommarhelgen är med andra ord över ! 

Det blir inga midsommarbilder från mig utan istället tänkte jag  tipsa er om en utfyktspärla jag besökt i helgen . Gunnillaberg som ligger någon mil söder om Jönköping . 
Där mitt i Småland har den världskända blomsterkonstnären Tage Andersen köpt en herrgård ...och här  visar han sin egen konst och andras..,...och det är fantastiskt  vackert , charmigt och alldeles, alldeles underbart och absolut värt ett besök. 








Här finns också ett orangerie där man kan fika/ Äta.
Tage Andersen stod själv och kokade blomkålssoppa som serverades denna dag.





...så sväng in om ni har vägarna förbi 
.....och vill ni så klicka in på deras hemsida för mer information om evangemang som händer här under sommaren..

Jag kommer garanterat återvända....

Pernilla

4 kommentarer:

  1. Verkligen ett fin ställe att besöka! Vi var där förra sommaren. Verkligen värt ett besök!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket fint tips. Det ska jag spara för den här sommaren. Vi ska en tur till Gränna (där du ju är hemma) och Visingsö och då passar det utmärkt att ta svängen om det här fina stället också :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Åhh tack söta du för tipset =)
    Måste ta mig ut på ett besök nu till min semester.
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen fint ut, bor ju inte så långt därifrån så det kanske får bli en utflykt dit, om inte i år så nästa år... tackar för tipset iaf!
    kram j.

    SvaraRadera