9 augusti 2015

Ännu en fantastisk handelsträdgård med orangeri



Jag har sett en och annan bild dyka upp ibland i mitt instagramflöde under det senaste året , på ett väldigt vackert orangeri och jag har tänkt  varje gång att det där stället ska jag ta och svänga förbi nästa gång jag åker till Gränna då det ligger på vägen dit när man åker från Göteborg, men så har jag glömt bort det . 

Men förra helgen hade min syster  surfat runt och letat trädgårdsinspiration och frågade mig och mamma om vi inte hade lust att ta en tur dit , vilket vi också tog och det slutade med att vi var överväldigade över vilken fin handelsträdgård vi besökt  och min syster lastade in ett 2, 5 meter stor och ett fantastiskt exemplar av klängrosen Waldemar i bilen , mamma köpte superfina blodfläder och tankar om vad vi skulle handla vid nästa besök ( när  vi planerat trädgårdarna lite mer  diskuterades i bilen hem.) För fler besök här blir det absolut för  här fanns  en massa inspiration och så fantastiskt fina växter , träd och krukor och kunnig och trevlig personal.

Och kanske är det någon av er som känner igen sig på bilderna ? 





Om inte ska jag avslöja det tillsammans med fler bilder i nästa inlägg. 


......
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar