15 augusti 2015

Att få se tillverkningen av Paradisverkstadens keramik


Det var många år sedan min mamma kom hem från Öland och hade köpt med sig en ljuslykta från  Paradisverkstaden i present  men sen dess har Paradisverkstadens keramik varit en ständig favorit. Keramikföremålen  åker emellanåt in i skåpen här hemma men plockas så småningom alltid fram igen.

 I somras  gjorde jag ett besök på Paradisverkstaden i Färjestaden på Öland och det är därifrån som  dagens bilder kommer ifrån.


Nytt för i år var att  fick se hur tillverkning av keramikföremålen går till och som alltid ser det ju så enkelt ut när de drejar och formar saker i lera, vilket man ju vet att det inte alls är .












Jag fick ju en ordentlig presentation av deras keramik och av företaget under Formex i vintras vilket var jätteintressant .Nu har jag inte hunnit kolla upp om de kommer vara med på Formex nästa vecka , men är de det  ska jag absolut titta förbi deras monter .

Ha en fin somarkväll.

....
Pernilla

foto . Pernilla.N / PIAZZAN

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen en fröjd att vara där och deras keramik är helt ljuvlig...dock har jag inte så mycket keramik från dom! Fina bilder du visar...
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få se lite bilder på tillverkningen. Jag har många alster från Paradisverkstan hemma, och tycker de har så mycket vackert.

    SvaraRadera