21 februari 2016

Skagerak Denmark



Jag fortsätter rapportera från Stockholm Furniture Fair genom att dela med mig av vad jag såg i danska Skageraks monter .De har för övrigt en väldigt fin prouduktkatalog detta år - ska se om jag kan visa de fina bilderna i ett annat inlägg. Montern på möbelmässan i Stockholm var detta år uppbyggt av arkitekterna TAF som också designat en del av möblerna. 



På hela möbelmässan och även på Formex mässan såg jag mycket som kretsade kring det här med att odla .Det lilla växthuset SPIRA GREEN i trä och odlingsbordet SPIRA BORD i stål och trä som ska tåla att stå ute är  designade av Mia Lagerman och en nyhet för året och det är tänk att det är här du  ska kunna förgro din plantor  inför kommande säsong.




Stolarna  MIRA i stål är tänkta  till att ha utomhus . Väldigt nätta i designen och lätta att stapla, vilket alltid är en fördel vid vinterförvaring , var väldigt snygga tyckte jag själv.




En annan nyhet var serien OVERLAP också tänkta som utomhusmöbler och som bestod av bland annat de här bänkarna och borden , designade av  TAF Arcitects .

Är man ut efter möbler och krukor att ha utomhus finns det det mycket fint att hitta hos Skagerack Denmark .




........
Pernilla 


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN
Stockholm furniture fair
Skagerak Denmark 
Utemöbler
2016sff



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar