18 mars 2016

Tapetkollektionen Flora Sandbergica



Igår var det dags att kliva in på Kullerstensgården hos Floramor och Krukatös här i Göteborg för att inta frukost i Da Matteos charmiga lokaler där Sandberg Wallpapper skulle presentera sin nya tapetkollektion Flora Sandbergica . I pressutskicket som gått ut någon vecka tidigare hade jag redan sett att kollektionen Flora Sandbergica var ännu en lyckad tapetkollektion och jag blev ju inte besviken när jag såg den igår. 










Det var trångt som bara den i lokalen  men en underbar atmosfär där vackra  tapetvådder var upphängda i takbjälkar och på stenväggarna  och och där det stylats av Sara Widman och henne kollega Anette med gigantiska vallmobuketter och skira kaprifolgrenar.Som alltid när jag får äran att vistas i de här sammanhangen så fylls jag av en massa inspiration och blir så imponerad av alla de fantastiska kreativa människor jag får möta.


  Och det här med hur tapettillverkning går till börjar jag få riktig koll på vid det här laget och tänk att jag tycker det är lika fascinerande varje gång jag får höra hur tapetdesignern hittar sin inspiration och hur mönster tillverkningen sen skissas fram. Vill ni läsa mer om Flora Sandbergica och se hela kollektionen kan ni klicka in här .












Som vanligt när event som dessa hålls har man alltid fullt upp med att fota, mingla och så ta in information men igår fick jag iallafall chans att återigen prata med den här supertrevliga tjejen och även den här tjejen  och så Hanna med förstås- underbara, proffsiga Hanna Wendelbo som förutom att hon står bakom designen för flera av mina favorittapeter också alltid lyckas ge så mycket positiv energi var jag  än träffar på henne. 



Såklart fastnade även jag för en tapet i kollektionen Flora Sandbergica som jag tyckte var extra fin så nu ska jag ta mig en funderare på om det ska få bli den som  det ska tapetseras med på landet - vi får väl se.




Stort varmt tack till teamet bakom Sandberg Wallpaper - ni är verkligen supertrevliga allihop och det är så roligt att få ta del av ert arbete.
............

Pernilla 

Tapeter 
Flora Sandbergica 
Floramor och Krukatös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar