20 maj 2014

Hotellrum på nyrenoverade Scandic Rubinen


Jag antar att det finns fler än jag som ofta hittar inspiration och nya ideér på hur man kan  inreda i ett sovrum när ni besöker hotell.
Och allra roligast är det ju såklart när man får besöka helt nyrenoverade hotell , där en inredningsarkitekt nyligen gått loss med en massa nya inredningsideér.


Foton: Pernilla.N / Piazzan


Hotellrummet vi sov i på  Scandic Rubinen under  #Bloggforum2014  föll mig verkligen i smaken. Stora rum i  gråa tonerna som var  uppblandat med mässingsdetaljer  och en massa textiler med olika struktur .
Och tillsammans med belysningen , den var verkligen genomtänkt, här fanns en massa olika sorters belysning ; sänglampor, läslampor, stämningsbelysning,  punktbelysning m,m.som gjorde att rummen kändes sobra och lyxiga.






Nu kommer det väl i och för sig inte hända att jag trippar in till Avenyn och sover här på hotellet sådär jätteofta eftersom  jag bor ganska nära,  men för er som funderar på bra hotell i Göteborg så är det här verkligen ett bra alternativ.

Och även idag kommer ett tips på var ni kan hitta fler bilder från helgen och hotellet. Titta in till underbara bloggerskan Helena Lyth  med bloggen HEMMA MED  HELENA som bloggar för  AMELIA . Vi satt vid samma bord under middagen, en väldigt inspirerande tjej och  även hon har tagit fina bilder från hotellrummen.

......
Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar