22 mars 2015

Jag hade inte hjärta ...


Ja , det blev ju ett litet bakslag i vädret i helgen och jag som begav mig till Gränna och tänkte arbeta i trädgården gav upp efter någon timme då jag var helt blåfrusen och kaffe och kanelbulle under en varm filt innomhus hägrade desto mer . Jag hade tänkt plantera ut lite penseér i krukor men jag hade faktiskt inte hjärta att sätta ut dem när det var så kallt ute  även om jag vet att de klarar mycket . Så så länge får de stå inne och så hoppas jag på varmare väder om någon vecka.

Och på tal om penseér skrattar jag lite åt mig själv varje år jag ska köpa nya , för det är helt omöjligt för mig att välja färg.Jag vet inte hur många gånger jag byter innan jag slutligen betalar .Någon annan som känner igen sig i detta ? 








Nu ska jag krypa upp i soffan här hemma i Göteborg och se om det är något sevärt på tv:n och ladda för en ny vecka , då jag bland annat ska spana in Boråstapeters Jubileumskollektion som jag ser fram emot.



Ha en fin kväll.
Pernilla.

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Här är en som känner igen sig hihi. Men i år var det så fiffigt att man även
    kunde köpa en större kruka som det var blandat två sorter i redan, bra för oss
    som har svårt att välja!!! Isande vindar har det varit här också, tyvärr.
    Önskar dig en fin start på veckan kram Arja

    SvaraRadera
  2. Haha... det är samma visa för mig också varje år. En tanke i huvudet innan jag kommer till plantskolan och något helt annat som ligger i korgen när jag går ut! Mina penseér fick utstå 7 minusgrader i helgen men de står där som om ingenting har hänt - vilka kämpar de är!

    En fin vecka till dig,
    Cathrine

    SvaraRadera