13 januari 2016

Lite förälskad i en Koralläng - Ny tapetkollektion från Boråstapeter



Nya tapetkollektion  Wonderland från Boråstapeter .



Det är såklart en massa saker som avgör vad just du eller jag tycker om. Idag när jag öppnade pressutskicket  från Boråstapeter  med bilder på deras nya tapetkollektion Wonderland fanns en tapet med som fått namnet  Koralläng  och som jag föll för direkt. Om det är färgställningen eller det väldigt fantasifulla mönstret , en äng med med koraller på , som tilltalade mig kan jag inte riktigt säga men jag gillar den.

Tapetkollektionen  Wonderland är ännu ett samarbete mellan  Boråstapeter och designen/illustratören Hanna Werning   .Tapeterna har förutom Koralläng fått namn som  Vildtuta, Fantasia, Flyttfrö, Hoppmosse,  Stjärnflor , Rävdunge och Molntuss .Hanna Werning har låtit sin penna illustrera lekfulla mönster med utgångspunkt från det som växer i  det vilda och fria naturen. och det är inte utan att pedagogen i mig klappar i händerna av förtjusning av  Hannas fina tanke om att mönstrena inte bara ska skapa vackra väggar utan förhoppningsvis också ska kunna leda till  reflektioner.Missa inte att läsa tankarna kring hennes mönster här nedanför så förstår ni .Tänk att skipa kvällsagan ibland och istället ligga och fantisera ihop små fantasiberättelser med sin förälder  kring vad man ser på tapeten - hur mysigt som helst .


Koralläng 

Visst finns den världen om vi bara blundar en liten stund? en plats  där havets koraller kan växa fram mitt på en blomstrande sommaräng och små harar kan ta ett djupt andetag och dyka långt ner under ytan .




Stjärnflor 
Kom närmare. Ser du hur naturen visar sig i olika skepnader varje gång ? Stjärnorna blir  ett blinkande täcke som lägger sig över tillvaron i fina, diffusa mönster .





Molntuss
Lek med prickar . Ser du något mer ? Kanske är det formen av ett moln .Ett bulligt, ulligt, luddigt täcke som syns riktigt ordentligt först om du tar ett litet steg tillbaka.











Vildtuta.
Hör du orkestern som spelar upp till dans i ett eko från förr? Lyssna på blommornas som brister ut i trumpetfanfarer och hur knopparna spricker upp en efter en, i små taktfasta symfonier .


Hoppmosse
Hoppet finns i alla former. Ibland som en klunga glada grisar i den mjukaste mossa.Lekandes , skuttandes runt, runt. Omgivna av ormbunkar och hela skogens vidunderliga skatter.


Wonderland by Hanna Werning innehåller 31 tapeter i 9 mönster och finns i butik från början av Mars 2016.


.......
Pernilla

Pressbilder Boråstapeter 
Tapetkollektionen Wonderland
Hanna Werning 
Tapeter 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar