28 augusti 2016

Nordic Me - största Formex någonsin


Årets Formex Mässa som precis avslutats uppe på Stockholmsmässan var den största hittills och vi var runt 400 journalister , bloggare och pressfolk som deltog på pressfrukosten i onsdags där årets tema och utställningar presenterades .


Som vanligt är kameran full med bilder som jag inte ens hunnit titta igenom än men jag vet att ni är många som väntar på lite bilder så det får bli lite bilder från årets trendutställning ikväll. Pressfrukosten hålls ju alltid  i restaurangen och denna gång var det stylisten  Tina Hellberg ( som ni förövrigt ser i den svartprickiga skjortan på bilden  här nedanför ) som stod för stylingen och ska man sig på en sammanfattning av årets utställning så är det allt annat än vitt man ser den här hösten. Istället är det mustiga färger som mossgrönt, senapsgult, vinrött och mörkblått  gärna i kombination av flera nyanser av samma färg.


Textilier är också stort i höst och då gärna med struktur och jag tycker jag skrivit att man sett mycket av keramik de senaste mässorna , men i år var det verkligen jättemycket keramik och stengods med design som påminner mycket av den keramiken  man såg på 70-talet.

Och så kan jag konstatera att väggarna  i vårt kök på  sommarstället tydligen är trendigare än någonsin för stänkmålning ser man på det mesta den här hösten .

När jag satt här och skulle lägga in bilder tyckte jag att det var så lite bra miljöbilder och dels beror det kanske på att det ständigt var så mycket folk i restaurangen så det var svårt att fota och sen tänkte jag att det ändå är lite så trenden är denna höst - att det är de små detaljerna , de enstaka prylarna som du själv tycker om och väljer ut som är det som är det viktiga i inredningen .

Och som ni ser på bilderna så syns inga metallföremål alls. När jag var och lyssnade på trendföreläsning en av dagarna sa man just att mässingen fasas ut nu och att det blir silver och titan vi kommer få se istället .






























.....

Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar