19 september 2016

Cafe au lait Dahlian


Äntligen fick jag plocka mig STORA buketter av dahlian Cafe au lait .

Jag hade satt många olika dahliaknölar det här året men de första som blommade redan i början i juli visade sig bestå av helt allt andra blommor än det  som stått på förpackningarna , så jag var ganska besviken .Men nu i augusti har sen den ena vackra dahlian efter den andra börjat att slå ut och den allra sista som gick i blom var Cafe au lait och som också blev min favorit i år . En stor blomma , de största har storleken som två handflator och i en nyans av cafe au lait - och hur vacker som helst .


Nu ska jag se till att passa så att knölarna grävs upp innan frosten så de kan användas nästa år igen.
 ( dahlior är ju väldigt känsliga för frost )  och sen brukar jag förvara dem i en jordkällare under vintern vilket brukar fungera utmärkt .



.......

Pernilla 

Foto: Pernilla.N / PIAZZAN

1 kommentar: