25 september 2016

Ett besök på Zetas finsmakarens trädgård


Zetas trädgård - det är verkligen en fantastiskt vacker handelsträdgård.  Oavsett vilken årstid  jag har avlagt besök där så lyckas jag lämna handelsträdgården med vackra växter , ny kunskap och en massa  ny inspiration .  Zetasträdgård ligger ju ganska många mil från Göteborg men emellanåt när jag besöker Stockholm ser jag till att ta mig ut till Zetas trädgård ( och ja , det funkar faktiskt alldeles utmärkt att ta sig dit med buss och tunnelbana  också  även om det inte blir några större buskar eller träd som får följa med hem de gångerna ) 

Dagens bilder är från mitt besök  i augusti när jag var uppe på Formex och kände att det behövdes en paus från de hektiska dagarna på stockholmsmässan -  då blev det lunch härute och tid att hämta inspiration till hösträdgården . Såg förresten att de skulle ha höstmarknad nästa helg  , ett litet tips för er som bor i närheten .Har aldrig besökt den själv men sett bilder från Instagram från tidigare år , där bland annat ljuvliga höstkransar visats . 



















......

Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

1 kommentar: