4 juli 2017

Orangeri- växthus



Växthuset / orangeriet hos Marie är värt ännu ett inlägg här på bloggen tycker jag. Jag besökte ju , som jag skrev i förra inlägget, Maries trädgård Håkesgård för två år sedan och de  bilderna  plus bilder på altanen hemma hos min syster och svåger är de mest nerladdade från min blogg och på pinterest och det är ju exakt det jag vill med mina bilder - att de ska inspirera andra.

Maries växthus är så smakfullt inrett med vackra glasvaser ,krukor, blommor , kuddar m,m och det är nästan så man skulle vilja att det regnar någon gång när man besöker henne så man kan få möjlighet att sitta där bland kuddarna i järnsängen och höra regnet smattra mot glasen.














Inifrån orangeriet/växthuset har man den här vyn om man tittar ut genom dörren. En uteplats med grus och odlingsbänkar med plåtramar och där jag slog mig ner för att fika den här soliga lördagseftermiddagen .Jag som drömmer om att bygga ett litet växthus på landet av gamla fönster vi har stående började reflekterade över att ska man ha ett växthus  i trä får man räkna med ständig målning , till skillnad från om man väljer ett i metall, för när  jag satt här såg jag hur färgen börjat spricka på Maries vackra  dörrar till orangeri sen jag var här sist .Men det där med att måla kanske man kan ta om om man nu vill ha ett i växthus just i trä. 







Bilder från mitt tidigare besök hittar ni HÄR och HÄR. 


........

Pernilla


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar